راه های افزایش سئو اینستاگرام
راه ها و روش های مختلفی برای بهینه سازی سئوی اینستاگرام شما وجود دارد. در زیر مهمترین مراحل ذکر شده است:
کلمات کلیدی را شناسایی کنید
قبل از شروع به کار و ایجاد تغییرات در حساب خود، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم و تاثیرگذار مرتبط با کسب و کار خود را بیابید. برای این کار می توانید از ابزارهای مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی که افراد در گوگل جستجو می کنند با کلمات کلیدی که در اینستاگرام جستجو می کنند متفاوت است.
کلمات را اولویت بندی و مرتب کنید
یکی دیگر از جنبه های مهم استفاده از کلمات کلیدی، اولویت بندی و دسته بندی آنهاست. شما باید بین کلمات کلیدی اولیه و کلیدواژه های ثانویه که اغلب استفاده می شوند تمایز قائل شوید. باید ببینید کدام یک برای شما مهمتر است، افزایش تعداد بازدیدها یا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان. در حالت ایده آل، حساب و محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی اولیه و ثانویه بهینه کنید. به یاد داشته باشید که در پست خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.
سئو پروفایل اینستاگرام
پروفایل اینستاگرام (یا بخش بیو اینستاگرام) بهترین مکان برای ارسال کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مرتبط است. سئوی بیو اینستاگرام با نام کاربری سئوی اینستاگرام شما شروع می شود. نام دسته ها و نمایه هایی را انتخاب کنید که ارتباط نزدیکی با محتوای شما دارند.اگر نام تجاری معروفی دارید، بهتر است از همین نام در حساب خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی مرتبط را به بیو صفحه خود اضافه کنید. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه موضوعاتی را می توانند در صفحه شما بیابند. همچنین می توانید موقعیت مکانی خود را وارد کنید.
از هشتگ های مناسب استفاده کنید
یکی دیگر از قوانین سئو اینستاگرام استفاده از هشتگ های مناسب است. الگوریتم اینستاگرام حکم میکند که کلمات کلیدی و هشتگها باید مستقیماً در عنوان ظاهر شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. استفاده از هشتگ های مناسب نیز مهم است. همچنین می توانید از مجموعه ای از هشتگ های محبوب استفاده کنید. نکته دیگر در مورد هشتگ این است که در هر پست باید از 5 تا 8 هشتگ استفاده کنید. از هشتگ های نامناسب یا نامربوط مانند #explorepage استفاده نکنید.
از متن جایگزین اینستاگرام استفاده کنید
متن جایگزین بخش مهمی از سئو است و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر به درستی شناسایی و نمایه شده اند و بازدیدکنندگانی که نمی توانند تصویر را ببینند می توانند توضیحات تصویر را پیدا کنند.این ویژگی به اینستاگرام اضافه شده است و باید مانند وب سایت تکمیل شود. اگر اطلاعاتی را در این قسمت وارد نکنید، اینستاگرام فقط متن جایگزین شما را پر می کند، پس بهتر است خودتان این قسمت را با کلمات و توضیحات مهم پر کنید.
از ویدیو در اینستاگرام استفاده کنید
اینستاگرام فقط بستری برای عکس نیست، بخش بزرگی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص دارد. فرمتهای ویدیویی مانند استوری اینستاگرام، ریل یا IGTV، جاسازی ویدیوهایی را که بازدیدهای بیشتری نسبت به پستهای ثابت دارند، آسان میکنند. علاوه بر این، ویدئو این پتانسیل را دارد که ویدیوها را به اشتراک بگذارد و فالوورهای بیشتری به دست آورد.
استفاده از مکان
اگر کسب و کار شما محدود به شهر یا کشور خاصی است، بهتر است از سایت های مربوطه همان کشور و شهر استفاده کنید. استفاده از مکانهای مختلف که در منطقه خدماتی شما نیستند، مخاطبان هدف شما را جذب نمیکند، اما اگر خدمات شما ملی یا جهانی است، میتوانید هر از گاهی مکان خود را تغییر دهید تا به مخاطبان هدف بیشتری برسید.
پیام خود را در زمان مناسب منتشر کنید
انتشار پست ها در زمان مناسب عامل مهمی در جذب تعامل کاربران است که می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه صفحه شما در نتایج جستجو داشته باشد. اما بهترین زمان برای ارسال پست چه زمانی است؟
باید بدانید که بهترین زمان برای ارسال پست زمانی است که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند.
روی تخصص خود کار کنید
آنچه تاکنون گفته ایم؛ این در مورد بهینه سازی محتوای شما برای سئو بود. اما اکنون در مورد افزایش ترافیک و تغییر کامل حساب شما صحبت خواهیم کرددرست مانند گوگل، نوار جستجوی اینستاگرام می خواهد بهترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربران نشان دهد. یکی از راههایی که میتوانیم ارتباط محتوای حساب خود را با جستجوهای کاربر تعیین کنیم، از طریق الگوریتم اینستاگرام است که سبک و ساختار کلی صفحه را ردیابی میکند. یک حوزه تخصصی را انتخاب کنید و سعی کنید محتوای صفحه خود را تنها با تمرکز بر آن منطقه طراحی کنید.
پیروی از یک فرمت و ساختار خاص به این معنی است که طبق الگوریتم اینستاگرام، ارزش صفحه شما فقط مربوط به یک پست نیست و چیزهای بیشتری برای ارائه دارید.
به حساب های شریک متصل شوید
ارتباط سازنده با سایر صفحات نمایش داده شده به کاربران برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما. به دلیل فاکتور فعالیت کاربر، این می تواند به اینستاگرام کمک کند تا بفهمد صفحه شما برای چه نوع جستجوهایی مناسب است.
اما بیشتر از آن، تعامل با پیچ های دیگر به آنها دلیلی برای تماس با شما می دهد. هشتگ علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در نتایج جستجو محسوب می شود، به عنوان یکی از رایج ترین راه های افزایش تعداد پست ها در اینستاگرام نیز شناخته می شود.
برای اطلاعات بیشتر به سایت آوین سئو مراجعه کنید.
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0